" "

Sunday, November 21, 2010

SALAH PAHAM

seorang manager telah dihantar ke Sarawak untuk bertugas. Dengan berat hatinya manager ni pergi bersama isteri dan anak2 ke negeri Sarawak. Setelah tiba dilapangan terbang Sibu, beliau menelefon pekerjanya untuk menjemput beliau dari airport Sibu. Berikut perbualan mereka:


Manager : Hello aloy, saya dah sampai di Airport Sibu ni. Siapa akan jemput saya dan bila ye?

Pekerja : OK tuan, nanti malam jemput tuan naik motor.

Manager : HAH!! malam? naik Motor? aku ni dah sampai kol 10 pagi....5 orang lagi ni satu kuarga...

Pekerja : ye tuan. Nanti Malam jemput tuan naik motor.

Manager : ko biar betul...pukul bape aku nak tunggu sampai malam ni? mana muat naik motor 5 org...

Pekerja : jgn risau tuan. Malam nanti jemput tuan.


Manager terus letak telepon dan bengang dengan jawapan yang diberikan. "Gila ape! aku nak wat ape sampai malam ni? 5 org mana cukup...anak aku kecik2 takkan naik motor lak??"....


Tidak lama kemudian seorang lelaki datang dan memperkenalkan dirinya "Nama saya Malam, jom tuan naik motor". bila manager tersebut lihat....rupanya motor kat sarawak bermaksud kereta ler....

haha...rupanya pekerja tu bernama Malam dan motor tu adalah kereta... terkena sudah manager tersebut...

7 comments:

azwa amani said...

lahhhh..mcm tu rupernyer citer die ek..

Nancypoh said...

adeh..nasib bek si Malam indak ckp lagi "Bos naik Belon jam berapa tadi?" hahah

hannafauzann said...

hahhaa . ape da . sekali salah paham da . hehe

Hairun Azmi said...

Kelakarnyer...

Kak Dai Shaklee Sabah said...

hehehehe

ghost said...

memang dah agak dah...

jayne said...

hahahah!!! ai like!!! kat swk mmg kbnykkan sebut keta tu moto terutamanya kaum iban. jen pun ckp moto gak. hahahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...