" "

Wednesday, November 10, 2010

KISAH DALAM KAPAL TERBANG....





Kejadian ini berlaku di dalam sebuah pernebangan Boeing 767 dari Los Angelas ke malaysia. Kelihatan seorang gadis cantik molek sedang duduk bersebelahan dengan seorang peguam cerdik pandai.Otak peguam yang bergeliga itu terus bertanya gadis tersebut untuk bermain teka-teki. gadis yang dalam keletihan & penat tidak berminat & dengan sopan santun ditolak permintaan peguam tersebut . Peguam berasa tidak puas hati & berasa direndah-rendahkan maka diajaknya gadis untuk menjawap teka-tekinya. .

Peguam berkata" saya tanya satu Teka-teki ,jika u dapat jawap I pay u RM500 but if u tak dapat jawap u only pay me RM5.00 !!! amacam /

maka gadis tersebut menerima cabaran peguam tanpa segan-silu.

Peguam terus memulakan teka-teki yang pertama : " Berapa jauh jarak diantara Bumi dan bulan??"

gadis tersebut diam selamba dan membuka dompenya mengeluarkan wang RM5.00 menyerahkan kepada peguam tanda kalah.

"Sekarang giliran u" cabar peguam! ..

Maka gadis acuh tak acuh bertanya : " Apakah haiwan yang naik bukit dengan tiga kaki dan turun bukit dengan empat kaki "

Peguam tersebut terus mengeluarkan computer dari begnya dan terus mencari maklumat, tiada jawapan... Dia terus memasangkan Modem dan mencari dalam internet ..tiada jawapan .Dengan putus asa,peluang terakhir dia mengirim e-mail kepada setiap kawanya sebagai Doktor, lawyer. scientice, arkitek, namun tiada yang dapat menolongnya.

setelah sejam bergelut untuk mendapatkan jawapan akhirnya peguam tersebut mengaku kalah dan mengejutkan gadis yang telah tertidur dan menyerahkan RM500.00 tanda kalah.

Dengan perasaan ingin tahu, peguam bertanya apakah jawapan untuk teka-teki tadi?

Dengan selamba, gadis itu membuka dompetnya dan mengeluarkan note RM5.00 dan menyerahkan kepada peguam tersebut dan menjawap : "Tidak Tahu"

6 comments:

popo said...

hahah.....da pernah jumpe teka teki ni......cume lain situasi nyer..huhu

Hanis Azla said...

nice.. setiap yg pandai ada bodohnya juga.. penuh iktibar tu..

nfatin said...

hehe..
teka teki ni mmg klakar..

pena prnah jmpa gak teka teki ni..
tpi dlm versi video..

Nurul said...

heheh gile sengal.~

ghost said...

bego vs cerdik bego...

Tulip said...

heheh...=D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...