" "

Friday, December 31, 2010

7 KEBAIKAN AIR MATA ANDA






1. Membantu penglihatan

Air mata membantu penglihatan seseorang, jadi bukan hanya mata itu sendiri. Cairan yang keluar dari mata dapat mencegah dehidrasi pada membran mata yang membuat penglihatan menjadi kabur.



2. Membunuh bakteri

Tak perlu ubat titis mata, cukup air mata yang berfungsi sebagai anti bakteri semulajadi.

Di dalam air mata terkandung cairan yang disebut dengan lisozom yang dapat membunuh sekitar 90-95 peratus bakteri-bakteri yang tertinggal dari keyboard komputer, pegangan tangga, bersin dan tempat-tempat yang mengandung bakteri, hanya dalam 5 minit.



3. Meningkatkan mood

Seseorang yang menangis menurunkan level depresi dengan menangis, mood seseorang akan terangkat kembali.

Air mata yang dihasilkan dari tipe menangis emosi mengandung 24 % protein albumin yang berguna dalam meregulasi sistem metabolisme tubuh dibanding air mata yang dihasilkan dari iritasi mata.



4. Mengeluarkan racun

Seorang ahli biokimia, William Frey telah melakukan beberapa studi tentang air mata dan menemui bahawa air mata yang keluar dari menangis emosional adalah mengandungi racun.

keluarnya air mata yang beracun itu menandakan bahawa ia mengeluarkan racun dari dalam tubuh melalui mata.



5. Mengurangi stress

Bagaimana menangis mengurangi stres?

Air mata mengeluarkan hormon stres yang terdapat dalam tubuh iaitu endorphin leucine-enkaphalin dan prolactin.

Selain menurunkan level stress, air mata juga membantu melawan penyakit-penyakit yang disebabkan oleh stress seperti tekanan darah tinggi.



6. Mengenal erti sosial

Selain baik untuk kesihatan fizik, menangis juga membantu seseorang membangun sebuah komuniti dlm masyarakat.

Biasanya seseorang menangis setelah menceritakan masalahnya dgn teman-temannya atau seseorang , dan hal ini meningkatkan kemampuan berkomunikasi dan juga bersosialisasi.



7. Melegakan perasaan

Semua orang ingin merasa demikian.

Walaupunpun Anda didera berbagai macam masalah dan cubaan, namun setelah menangis biasanya akan muncul perasaan lega.

Setelah menangis, sistem limbik, otak dan jantung akan menjadi lancar, dan hal itu membuat seseorang merasa lebih baik dan lega.

Keluarkanlah masalah di pikiranmu dan menangis, jangan dipendam lama2 perasaan itu.


Jadi, Anda tidak perlu merasa malu menangis sesekali.

Friday, December 24, 2010

NAK TAU 'HEALTH PERSONALITY' ANDA SUME?



HAI SUME.......
DAH LAMA X MENULIS ENTRY BARU...
KORG NAK TAU HEALTH PERSONALITY KORG X?
AZUIN DA CUBA DAH......
JOM LA CUBA....
IA DAPAT MNINGKAT KSEDARAN ANDA BTAPA PNTINGNYA JAGA KSIHATAN...
TRASA SPRTI X JAGA KSHATAN PULAK..
HEHEH..INSAF DAH
KORG KNA JAWAB 15 SOALAN SNG TOK TAU RESULT KORG...
SLAMAT MENCUBA YE....



Wednesday, December 22, 2010

TIPS UNTUK MENDAPATKAN WANITA IDAMAN


Seorang pemuda datang berjumpa seorang Ustaz untuk meminta nasihat...

Pemuda : "Ustaz.. Kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh saya? Sampai sekarang saya belum pernah ada kekasih..."

Ustaz : "Perempuan yang macam mana menjadi idaman kamu?"

Pemuda : "Saya mahukan seorang gadis yang putih, cantik, tinggi, pintar, penyayang dan menyintai saya sepenuh hati... "

Ustaz : "Ohhh ... kalau begitu kamu harus melaksanakan petua '3B. 'B'yang pertama adalah 'BERUSAHA'... apakah kamu sudah banyak berusaha?"

Pemuda : "Sudah terlalu banyak Ustaz... sudah merata tempat saya pergi untuk mendapat seorang gadis.."

Ustaz : "Kalau begitu kamu kena laksanakan 'B' yang kedua, iaitu 'BERDOA' dan juga 'BERPUASA'.

Pemuda : "Sudah setiap kali saya berdoa selepas selesai sembahyang... saya juga akan berpuasa setiap hari Isnin dan Khamis ..."

Ustaz : "Nampaknya kamu sangat perlu melaksanakan "B" yang ketiga."

Pemuda : "Apa itu Ustaz! ?"

Ustaz : BERCERMIN !!!

selamat mencuba kehkehkeh ^____^

SUMBER : WWW.SYOK.ORG

Tuesday, December 21, 2010

SAPE PMINAT KUMPULAN ROSEVELT?


KORG MINAT KUMPULAN NI?

JOM TGOK VDEO KUMP NI KAT YOUTUBE..

DAN JUGA FIRST SINGLE KUMPLAN INI YG BRTAJUK MADICINE...

MMG BEST LAGU NI....

RUGI X TGOK....

NAK TGOK KLIK SINI

Sunday, December 19, 2010

KELUHAN HATI ISTERI


ENTRY INI ADALAH SAMBUNGAN DP ENTRY SBELUM INI...

Duhai suamiku dunia dan akhirat
Kufahami bahawa kau memang berniat
Menambah cawangan di satu lagi tempat Abang,

Bukannya niatku untuk menegah
Suara hati isterimu ini dengarkanlah
Kerana tiada guna kita berbalah
Sampai bila-bila pun tak akan sudah-sudah

Memang di officemu diriku tiada
Bukankah abang juga yang menegah bekerja
Katamu jadilah surirumah sepenuh masa
Agar anak-anak menjadi manusia berguna
Kuturuti katamu walaupun aku berijazah juga
Inikah pula yang patut kuterima?

Abang,Memang abang berhak berkahwin dua ataupun tiga
Tetapi mampukah abang untuk mengeluarkan belanja
Mampukah abang menanggung semuanya
Bukan sahaja dari segi material saja
Malah merangkumi aspek segala
Kubimbang nanti akhirat disana
Abang melangkah senget sebelah bahunya
Sedang aku dapat melihat cuma…

Abang,Kurelakan abang berkahwin lagi
Sekiranya layananku padamu tidak memuaskan hati
Tetapi seperti katamu aku lengkap segala segi
Apa sebenarnya yang kau cari???

Abang,Semenjak akad telah dilafazkan
Telah kuserahkan jiwa dan perasaan
Ibubapaku juga melepaskanku dengan pesanan
Hidupku jangan disia-siakanJanjimu kini hanya tinggal kenangan

Abang,Memang nafsu itu satu godaan
Sebenarnya tiada beza tentera ataupun sarjan
Hanya tekad dan akal yang mesti digunakan
Begitulah Islam menyarankan
Sekiranya tidak, tiadalah beza antara manusia dan haiwan ataupun syaitan…

Abang,Sanggupkah kau memikirkan apa yang kufikirkan?
Sanggupkah kau berkongsi pelukan?
Sanggupkah kau berkongsi belaian?

Akhir sekali,Apa yang ingin kutegaskan di sini
Mulai daripada tika dan saat ini
Aku akan berhenti menjadi
Seorang isteri yang baik hati
Kerana nampaknya kau tidak reti-reti untuk menghargai
Sekarang buatlah apa yang kau ingini
Aku sudah tidak peduli
Daripada ku menghambakan diri
Lebih baik aku pun mula mencari pengganti

Butang baju? Sorry, cari sendiri!!

------------------------------------------------------------------------

~~ Ini hanya sekadar hiburan untuk anda... Mencari yang pasangan yang sempurna untuk diri memang susah..tiada manusia yang sempurna dalam dunia ini..oleh itu, lelaki dan wanita saling memerlukan antara satu sama lain untuk manjadikan apa yang kurang itu akan sempurna..~~

KELUHAN HATI SUAMI..


Duhai isteriku….
Abang ingin kahwin lagi..bukan dirimu telah ku benci..
cuma hadirnya tanpa ku sedari..dia rakan abang di tempat kerja..
selalu sangat abang bersama..dah tugas bukan sengaja..
abang takut syaitan menggoda.. memang abang akui dia cantik..
lenggok jalannya buat hati berdetik..dia juga dari golongan baik-baik..
beradab bersopan juga cerdik..dia tak pernah cuba menggoda..
cuma abang ini perasan saja..bila bekerja berbincang bersama..
entah kepala ini dah melayang ke mana..mungkin dia tak rasa apa-apa..

bukan sayang sudah abang jemu..
sayang masih lagi cantik seperti dulu..
namun bukan cantik sayang yang abang perlu..
layanan sayang itu yang buat tak jemu..
cuma di office sayang tak ada..
boring dan jemu datanglah juga..
tak ada sapa nak ajak berbicara..
itu sebab abang call hampir setiap masa..
nak menunggu sampai dirumah tak terdaya..
dirumah sibuk nak uruskan anak pula..

abang akui lengkap sudah dirimu..
cuma abangkan berhak kawin dua..
bahkan empat pun tak apa..
sebab itu ketentuan yang Esa..
DIA tahu lelaki tak boleh dipercaya..
lelaki memang sukar mengawal gelora..
itu dikurniakan akal sembilan..
buat melawan nafsu godaan..
namun kuatnya nafsu berpangkat sarjan..
sembilan tentera terlalu mudah dikalahkan..
lain perempuan nafsunya sembilan..
tapi itu nafsunya pangkat bawahan..
akalnya pula berpangkat sarjan..

Duhai isteriku…maafkan abang mencari selainmu..
ini demi menghalang maksiat berlaku..
sebelum terlanjur godaan nafsu..kan lebih baik dihalalkan dulu..
abang berjanji seadil yang mampu.. “Pah butang baju abang mana Pah….”

~~ ikuti sambungan dalam "KELUHAN HATI ISTERI....."

SUMBER : WWW.SYOK.ORG

Saturday, December 18, 2010

ARGGH...XNAK BLIK U BLEH X?

HAI SUME.....

WUWUWUWU....

SDIH2.....

ESOK DAH KENA BALIK U DAH...

ABIS DAH CUTI SEM AKU....

SLALUNYA AKU EXCITED JE NAK MASUK SEM BARU....

TP NAPE KALI NI AKU TAKUT N BDEBAR2?...

INI ADLAH KERANA MY FINAL SEM...

WORGGH...

TAKOT WOOO..

NGAN TESIS G....

XNAK BLIK U LG LA....

DAAAA


Friday, December 17, 2010

KORG PERNAH X TERFIKIR NAK DRIVE KERETA FERRARI?


PERGH.....

SMARTLA KERETA NI....

MSTI KORG ADA PSG ANGAN2 NAK BLI KERETA NI WALAU TAU ANGAN2 HANYA ANGAN2...

KORG JGN RISAU..

SBNARNYA KORG X TAU SBNARNYA KORG ADE HARAPAN NK DRIVE KETE NI...

DRIVE POWN JD LAH KAN....

KORG NAK TAU , KLIK LA SINI

WEEHU....SUKANYAAA

YEAAAAY.....

HARINI MNG GA ALIYA'S CRAFT......

X SGKA LAK MNG....

SBAB TD DPT MSG KAT SHOUTBOX SUH PG BLOG PGANJUR NI....

X SANGKA PULAK MNG....

SOKKA2.....

NAK TAU APA YG BAKAL I TRIMA?


HEHHEHEHEHE...

HEPI....

TEKNIK SENAMAN UNTUK KURUS DENGAN CEPAT


HAI SEMUA....

MESTI SELAMA NI KORG TCARI CARI TEKNIK SENAMAN YG BTUL KAN...

YELA...NAK KURUS DN CNTIK PYA PASAL....

JOM...

CPT2....

DAH READY LOM.....

DAH PAKAI BJU SNAMAN SUME?

OK...

NAK MULA DAH NI..

1..




2...




3....





G0....













CMNE KORG?

DA CUBA KE BLOM....

BKESAN KAN?

SLAMAT MCUBA.....

HEHEHHEHEE





Thursday, December 16, 2010

KORG NAK BLACKBERRY LIMITED EDITION PCUMA?


NAK BB LIMITED EDITION PCUMA DR DIGI?

SNG JE....

JOM JOIN KUIZ YG MNARIK UNTUK MEMENANGI....

KONGSI DGN KWN2 KORG BERRY JNIS APE.....

KEPOH BERRY? KIAMSAPBERRY? BLUEBERRY POWN BLEH....

OWH..SDAPNYA...HUHUHU

NAK TAU LG LANJUT KLIK SINI

ORG TUA MANDI KT MANE?


HAI SUME.....

KORG NAK TAU X ORG TUA MANDI KAT MANA.....

KAT SINI LA DIORG MANDI

-

-

-

-

-

-

JENG











JENG










KAT SINILAH......

HEHHEHEHEHE

Wednesday, December 15, 2010

KORG PERNAH MEMINATI SESEORANG X?


Saya percaya semua orang mest ada crush kt sesorng kn??

bila kite mnat kat org tu

kte asyk brharap dia mncul dpan kite..kite dok bce jampi serapah mntak2 kita dapat jmpe dia.haha..



Pstu kalo dia lalu sbelah kte,kite mula pura2 xnmpak tapi dalam hati ‘aish…cepat la tego..ak dah jln punya slow ni’..haha..ak tau korg mmg cmni sbb ak la slh sorg tu..^.^



bile dia tego kite,dpan dia mke maintain je..tnye dia cm kwan bese je..pas dia pergi je..peh..kalo ad krusi dpan korg,cnfirm patah sbb korg sepak..hehe..punye la happy pdahal dia just tnye ‘watpe tu’…



tapi bile dia xtego kte,mula la..masuk blik mke cam mati laki..mula pkir ‘nape dia xtego ak td..nk kata xnmpak,dh lalu sbelah..ke dia tau ak ske dia,dia xnak lyan ak..ke dia…..or dia…..’.mule la korg pkir ap sebab dia xtgor korg~



lagi 1,kalo korg ske kat dia,mle la kwan2 korg jd mngsa..lg2 yg mne rapt ngn korg..tiap2 hari nak cte..brdarah telinga kwan2 korang tu..roommate lagi r..cm orang gila kite brcerita tp kwan2 kite baik..walaupun dah tau jlan cte tu,diorg tetap dengar..*thnx r roommateku n kwan2 yg menahan telinga*



bila waktu cuti sem,peh~lagi r..dah r xleh tgk mke dia..seb baik ad fb~connecting people..haha..tp ble dia on9,xtau nk tgo pe..so,korg tgk jela..ble skali dua nak tego hai boleh tahan lg..tp kalo tiap2 ari nak tego dulu,kite pun rse segan..so trpksa la tahan hati..



kalo kite nmpak brang2 yg dia ske,kte pun jd ske kat barang tu..dia ske minum air oren brand X,kite pun ske..asal g koop je,nk bli air,amek ape yg dia ske..ble nk ble ice cream pon ingat dia..tp ble kite nk bli asam ttbe tringat dia bese kate ‘makan asam xelok..xyah bli’..trus xjadi nk bli..mak kte punya la payah pujuk kte jgan mkan asam,dia ckp cmtu je trus dgr~tp ble dpan dia,trus g bli asam..saje nk attntion dia..



last skali r..korg msti brharap 1hari korg leh confess kt dia..n dtrima..tp untuk mse skrang korg hnye tgk dia dari jauh je*yg dkat tu ok la*..macam kwan2 saya kate ‘g je la cnfess kat dia’..ape diorg ingt ak cnfess ni cm nk bli gula2..sng2 je~kena r ada azam yg kuat,mke tebal baru leh cnfess..



So, kpada ssiapa yg ad crush tu r,sye sgt pham prasaan n keadaan korang..tp yg pnting kita kne la syg lbih kt yg kat atas,THE ONLY ONE..n oso kite nyer FAMILY..

CREDIT TO: WWW.SYOK.ORG

Tuesday, December 14, 2010

KORG NAK TUKAR HP BARU?


SELAMAT TGAH HARI SUME......

NI NAK HABAQ SKIT NI...

BARU DPT TAU ADE TAWARAN MURAH NI....

KORG TGAH CARI HP BARU ATAUPUN APA2 GADJET?

NILAH MASANYA....

CELCOM ADAKAN JUALAN YG TERSANGATLA MURAH....

JUALAN MURAH INI BERSEMPENA HARI KRISMAS,TAHUN BARU DAN JUGA SEMPENA CUTI SEKOLAH NI...

BANYAK HP2 BARU YG DIJUAL....

ADE DISKAUN...

MMG GMPAK....

NAK TAU LG LNJUT KLIK SINI

KENAPA LELAKI HISAP ROKOK??






 Ni ha, aku bagi 5 sebab kenapa korang perlu merokok:


1. Kenyang tanpa perlu mengunyah.

Best kan dengan sedut asap je dah boleh kenyang. Tak payah susah2 nak mengunyah, buang masa..


2. Nampak macam orang kaya.

Harga rokok semakin lama semakin mahal. Orang kaya je yang mampu beli rokok. Kalo tak merokok kena cop sebagai miskin. Biar la papa, asalkan bergaya..


3. Dah banyak sangat pahala.

Dah puas hidup. Pahala pun dah banyak sangat. Hidup lama-lama pun nak buat apa kan? Kalau mati sekarang pun lagi bagus..


4. Kaler paru-paru special berbanding orang lain.

Paru-paru berwarna hitam berkerak. Bila-bila masa je boleh reput. Korang ada ke?


5. Tak diganggu nyamuk.

Nyamuk, lalat semua pun lari, tak nak dekat. Lebih best kalau awek sendiri pon lari sebab dah tak tahan bau asap rokok..


P/S : SAYA X SUKA SAMA PEROKOK.

kredit tu..jejaka terhangat.blogspot

Monday, December 13, 2010

INTERNET SGAT LA LEMBAB

TENSEN3.....

INTERNET SGT LA LEMBAB....

NAK BUKAK 1 BLOG PON BERZAMAN....

ADOI3....

TENSEN!!!!!!

YEAAY..DA DPT HADIAH DR SIS DINI

HAI...

SLMAT PTG SUME....

YEAAAY...AKHIRNYA HADIAH DARI SIS DINI DA SAMPAI....

SGAT SUKA...

TQ YE SIS DINI.....

VERY LIKE IT....

SUKA2..HEHEHEH....

KISAH SEORANG CIKGU TADIKA


Ada seorang cikgu tadika yang tak percaya wujudnya Tuhan. Dia pun berfikir bagaimana hendak mempengaruhi kanak-kanak di tadika tersebut supaya tak percaya wujudnya Tuhan. Tiba-tiba, dia mendapat satu akal...

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.

Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen?
Murid-murid : Tak nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada tak?
Murid-murid : Tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : Tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : Tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan...

Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh, mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : Nampak.
Amin : Cikgu ada kan?
Murid-murid : Ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : Tak nampak.
Amin: Cikgu ada otak tak?
Murid-murid : Tak ada.

Sunday, December 12, 2010

SELAMAT PTG AHAD


HAI SUME....

SELAMAT PTG SUME.....

HUHUHU....

ENTRY PERTAMA DI PTG HARI AHAD...

MALA RASANYA NAK TULIS ENTRY ARINI...

TIDO JE SDAP RASANYA....

HEHEHHE...

ARINI POWN KORG MSTI SBUK HBISKAN MASA NGAN FAMILY KAN...

SELAMAT BERCUTI YE....

Saturday, December 11, 2010

TOK BATIN ADER MOTOSIKAL?







Suatu hari … seorang Tok Batin bertemu dengan sahabat lamanya..

Tok Batin terserempak ngan kawannya sewaktu dalam perjalanan pulang….

Kawannya berjalan kaki..

Tok Batin dengan motosikal Honda yang baru dibelinya…. masih berkilat… masih baru…..

Tok Batin menumpangkan kawannya yang kebetulan hendak pulang juga…

Dalam perjalanan…

Kawannya pelik…

Kawannya heran …

Tok Batin hanya guna gear satu… tak tukar-tukar…naik bukit guna gear satu… turun bukit guna gear satu, jalan rata pun guna gear satu…

Bunyi enjin motosikal Honda baru Tok Batin tu dah macam nak pecah…. mengaummm !!!!

Tok Batin tak peduli… selamba ajer !!!

Kawannya yang kehairanan, bertanya …

“tok… kenapak tok chuma pakai gear shatu ajer ???”

Selamba.. tanpa rasa bersalah.. tok batin pun jawab..

“alaa…. tak aper…. moto nie ade tige gear…. kalau roshak shatu.. masih ada dua gear lagi…!!!!”

Friday, December 10, 2010

NASI GORENG AYAM




Pelanggan: "Tolong beri saya nasi goreng ayam."

Pelayan: "Dengan senang hati, sekejap lagi sampai"

Pelanggan: "Tidak, dengan teh ais saya nak minum."

Pelayan (dalam hati): "Cis !! Loyar buruk ke, tak paham apa yang aku bahasakan".


CUTI SUDAH MAU ABIS

WAH.....

CUTI SUDAH MAU ABIS......

BSEDIAKAH AKU UNTUK FINAL SEM AKU?

OH X......

BERSEDIAKAH AKU MENYIAPKAN TESIS AKU YG DAH LAMA TERBENGKALAI?

X SAMA SEKALI....

SUDAH TENTU NANTI TEKANAN & AIR MATA YG AKAN JD SHABAT KARIB KU...

NAK CUTI LG......

KORANG MINAT KOREAN POP ARTIST?









KORANG NAK TGOK KOREAN POP CONCERT?

PAS DAH DIJUAL BMULA 5 DIS DI 1U,WING BARU...

JOM2....

BEAST,G.NA & 4 MINUTE POWN ADE...

NAK TAU LG KLIK SINI

PETUA AWET MUDA

Muka anda biasanya akan berminyak selepas bangun tidur.

Inilah masanya untuk mengamalkan urutan wajah.

Urutkan wajah anda dengan air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat ke atas Nabi 3 kali.

Gunakan jari telunjuk kedua-dua belah tangan dan letakkan di bawah dagu. Pusingkan jari anda ke pipi,pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi.

Lakukan setiap pagi disusuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan pagi. Perlu diingat, jangan sekali mengurut wajah anda dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.

Sejurus bangun pagi baca doa, amalkan petua ini sebelum mandi dan gosok gigi. Masukkan air dalam mulut selama 10 saat dan selawat 3 kali dalam hati. Kemudian, baru diteguk.

Air liur pada awal pagi mengandungi enzim yang boleh menjadi penawar, kemudian barulah menggosok gigi.

Baca ayat 35 hingga 38 surah Al-Waqiah setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.

Setelah solat subuh, bacalah surah Yusuf kemudian minum tiga teguk air suam. Mudah-mudahan wajah kelihatan berseri dan awet muda.

Setelah itu lakukan senaman ringan. Hirup udara segar dari luar dan jalan tanpa memakai kasut di halaman yang berumput. Geselkan kaki di atas rumput yang masih berembun.

Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat.

Mulakan dari telunjuk kanan sehingga kelingking jari kanan, seterusnya kelingking jari kiri ke ibu jari kiri dan diakhiri dengan ibu jari kanan.

Amalkan menanam kuku dan rambut yang dipotong atau gugur mudah-mudahan mendapat berkat di dunia dan akhirat

Semasa berdandan pada waktu pagi baca selawat di kedua-dua telapak tangan dan rautkan ke muka beserta niat dalam hati supa diindahkan wajah seperti wajah Nabi Yusuf AS. Amalkan setiap pagi.

Ketika makan, janganlah disulam dengan minum air.

Minumlah setelah setengah jam selepas makan.

Rajin-rajinlah membaca Al-Quran dengan niat ikhlas kerana Allah.

Amalkan solat tahajud.

Sentiasa tenang dan bersikap positif.

Mulakan sesuatu urusan dengan nawaitu yang baik dan niat kerana Allah.

Maafkan semua orang sebelum tidur

RAHSIA WANITA







hmmmm Quite true i can say.....So gals send to all of the guys you know especially who really dont understand us ladies...... ;-)

for guys...kOrank pOn tau wanita ni insan yg sentimental n berjiwa lembut...treat them well coz a real gentlemen is a persOn whO treats every wOman with respect...

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia 
tidak
menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam 
hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti 
hatinya,lebih
baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu
menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang 
paling 
dia
sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu 
putus 
di
tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki 
itu 
akan
sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan 
lelaki
lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam 
matanya,dia
akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana 
nak
menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, 
tolak
cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam 
diri
wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan 
lakukan
apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu 
tolak
cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin 
menganggap
dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik,puisi,lukisan 
dan
tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak 
berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan 
respon
positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan 
bersikap
acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang
diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit, 
semua
rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan 
senyum
sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan
persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu 
ajak
keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu
panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia 
sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya
kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk 
memikat
hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku 
cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari 
oleh
wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian 
barulah
dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki 
yang
dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di 
hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka 
semata-mata
nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan 
tanpa
sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh 
hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan 
surprise
buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan 
rasa
terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan 
ini 
dia
tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang 
mereka 
dan
baik terhadapnya.So kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu 
hanyalah
perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

Thursday, December 9, 2010

WANITA DAN LELAKI TUA

Seorang wanita sedang berjalan menuju kearah seorang lelaki tua yang sedang berehat di serambi rumahnya. Setelah tiba, wanita itu berkata, " Saya tengok encik ni ceria aje. Apa rahsia yang menyebabkan encik panjang umur dan sentiasa ceria?"

"Takde rahsia apa pun. Cuma saya merokok 3 kotak besar sehari, minum arak, makan makanan berlemak, makanan segera dan tak pernah sekalipun bersenam", kata lelaki itu.

"Wah! Hebatnya encik", kata wanita itu. "Berapa usia encik sekarang?

"Dua puluh empat."


PAK PANDIR DI LEBUHRAYA






Pak Pandir sedang memandu kereta di lebuhraya Utara Selatan, tiba-tiba handphonenya berbunyi, lalu Pak Pandir pun mengangkatnya.

Ia mendengar suara isterinya Mak Andeh memperingatinya supaya berhati-hati, "Pak Pandir, saya baru saja dengar di radio, ada sebuah kereta yang bergerak bertentangan arah di lebuhraya. Tolong berhati-hati!".

"Gila!!!," kata Pak Pandir, "Bukan satu, tapi beratus-ratus!"

APAKAH MAKSUDNYA??


APA KOMEN ANDA TNTG GAMBA KAT ATAS NI.....

KONFIUS JAP....

APAKAH MSG YG CBA DSAMPAIKAN....

ADAKAH HATI2 BJALAN KAKI....

MCM2 LA SIGN BOARD SKG NI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...