""

Wednesday, November 17, 2010

KISAH AYAM YANG MACHO



ceritanya berkisar di sebuah ladang ternakan ayam di Gunung Semanggul.Disana ada 25 ekor
ayam betina dan sekor ayam jalak(kira ayam jantan macho la)yang umurnya sudah lanjut dimamah usia.Kerana sudah merasakan bahawa ayam jalak yang sudah tua tu dah pon melepasi masa suburnya maka sipemilik ladang ternakan memutuskan untuk membeli sekor lagi ayam jalak yg masih muda,tampan,segak dan macho dan sewaktu dengannya.Dengan secara tidak sengaja hal ini membuatkan si ayam jalak tua merasa tercabar kejantannya dan juga merasa tersaing.Lalau bibit-bibit la rase cemburu dan hasad dengki menguasai dirinya.mulalah si ayam jalak tua nie mengatur strategi.


lalu terjadi la percakapan diantara ayam jalak tua & muda tu:



Si ayam jalak tua:Oit...ko jangan la serakah sangat kat sini.Ayam betina kan ade 25..ko amek la 15 yang bakinye bagi aku...


Si ayam jalak muda:Banyak hensem ko punye muka..tua x sedar diri.ko tu da tua dah x larat dah,so semua ayam betina kat sini aku yg punya..


Si ayam jalak tua:EH-EH..belagak tol mamat sekor nie(kate jalak tua dlm ati)Saper kate aku tua dan x larat lagi,ko jgn pandang rendah kat aku...kang aku sekeh pale otak ko baru tau..ok la mcm nie..aku pon malas nak gaduh2 ngan budak hingusan cam ko nie..aku ade idea..aper kate kita pertonton kan kemachoan kitangan mengadakan 1 pertandingan.Siape yg menang leh amek semua ayam betina kst sini,yang kalah kirim salam...


Si ayam jalak muda:ok..aku on jer..pantang tol keturunan aku dicabar..kita nak buat pertandingan aper?


Si ayam jalak tua:senang jer pertandingan nie..pertandingan lumba lari 400 meter sambil senyum kambing...amacam??ader brani ka...


Si ayam jalak muda:ok no problem...


Si ayam jalak tua:oleh kerana aku nie dah tua,aku mintak lari dulu depan ko 50 meter..ok..


Si ayam jalak muda:boleh(dengan penuh keyakinan diri)




Maka pertandingan pon dimulakan dengan ayam jalak tua lari dulu 50meter baru la di ayam jalak mudalari menyusul dari belakang dgn kecepatan eksterm tahap the flash.Tiba-tiba baru kurang 20meter menyusul si ayam jalak muda ditembak oleh tuanya yakni pemilik ladang ternakkan..
KENAPE????



(jawapan yg kuar dari mulut tuannya)
kata si pemilik:"KURANG AJAR INI AYAM JALAK..HOMOSEKS RUPENYE..asal setiap kali aku beli mesti dapat yang spesis mcm nie..suka sangat kejar ayam jalak tua aku...



MORALNYA:jgn belagak ngan org tua..dorang byk tricks...hahahaa....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...