""

Wednesday, December 8, 2010

DIALOG SUAMI ISTERI

Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.
Antara alasan yang diberikannya:

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah

Isteri : Kenapa pula?

Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga"
isteri (is three). Baru betul dan sah!.

Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"

Suami : Berkenaan apa tu?

Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"

Suami : Contohnya?

Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?

Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural

Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang

Suami : Macam mana pula boleh sama?

Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan?

Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi...

7 comments:

chittysarah said...

hahaha
MAMPUS..xpasal jadi korban isteri~~

lalalla~~

zuzuBEBE said...

Haha.. entri nie best !

khaiyisah husna said...

muahahaha...adeh!~ nak tergolek bace...

Solihin Zubir said...

haha.. padan muka.. nak tunjuk pandai sgt..
last2 terkena balik..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

hihihihihih...PADAN muka laki dia! gatal nank kawen lagi..

dibadeebut said...

mampus teros..hihi

hidayah said...

haha! terbaik la!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...