" "

Tuesday, November 5, 2013

Vitamin Asas Ibu Hamil Trimester Pertama


"TAHNIAH !!Anda Hamil " pastinya satu ucapan yang dinantikan oleh pasangan suami isteri, terutama bagi pasangan yang baru berkahwin dan sedang menanti cahaya mata pertama. 

Namun, adakalanya kegembiraan ini sedikit tergugat apabila si isteri mula memasuki fasa mabuk dan loya, atau lebih dikenali sebagai "morning sickness" . Ada yang berlaku di awal kehamilan, namun ada juga yang berlarutan hingga ke penghujung kehamilan. Keadaan ini menyebabkan si ibu tiada selera untuk makan, muntah muntah dan mudah sensitif kepada bau tertentu, adakalanya termasuk bau suami sendiri. 

Keadaan tidak lalu makan ini sebenarnya sedikit sebanyak akan menganggu kesihatan si ibu, dan menjadi penghalang badan si ibu untuk mendapat nutrisi yang optimum, di mana sepatutnya si ibu perlu mendapatkan nutrisi yang cukup bukan sahaja buat dirinya, malah bayi dalam kandungan. Disebabkan itulah, ibu mengandung dibekalkan dengan vitamin/suplemen sepanjang tempoh kehamilan. 

Jika anda memilih Vitamin Shaklee, Vitamin asas untuk ibu hamil yang kami cadangkan, terutama buat ibu-ibu di Trimester Pertama kehamilan ialah.. 


Set ini mengandungi VITAMIN ASAS yang diperlukan oleh tubuh si ibu, dan nutrisi nutrisi penting untuk pembentukan dan tumbesaran bayi di dalam perut. 

Vita-Lea  Iron Formula : Multivitamin & Multimineral (lengkap dengan zat besi )
B-Complex : 8 kumpulan Vitamin B lengkap dengan asid folik
Vitamin C : Meningkatkan antibodi, membantu penyerapan zat besi yang optimum
Ostematrix : Sumber kalsium, magnesium, Vitamin D dan banyak lagi.

Di dalam Shaklee Vita-Lea dan B-Complex mempunyai kandungan 200mcg Asid Folik. Pengambilan 1 biji Vita-Lea dan 1 biji B-Complex setiap hari boleh memberikan 400mcg Asid Folik yang diperlukan oleh ibu hamil. 

Sekiranya anda memilih untuk mengambil suplemen Shaklee sebagai makanan tambahan sepanjang hamil, anda tidak perlu lagi mengambil vitamin dari sumber luar, samada dari klinik atau hospital, kerana dikhuatiri overdose. 

BERMINAT?

Hubungi kami di azuinn@yahoo.com, atau SMS/WHATSAPP 0192971503(Azuin) . Jom like page Shaklee STORE untuk mengetahui tips KESIHATAN terkini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...