" "

Tuesday, November 5, 2013

Tips Atasi Anemia Ketika Hamil


Masalah anemia (low Hb) ketika hamil terjadi bila seseorang ibu itu mempunyai paras hemoglobin yang rendah ketika mengandung, terutama di trimester pertama (3 bulan pertama ).



Ini berlaku disebabkan jumlah sel darah merah yang sepatutnya tidak mencukupi. Kekurangan ini akan menyebabkan pengurangan hemoglobin - pembawa oksigen kepada sel. Si ibu biasanya akan kelihatan pucat dan tidak bermaya. 

Apabila anemia melampau berlaku, rawatan biasanya merangkumi dos terapi 200mg zat besi setiap hari, bergantung kepada kekerapan anemia tersebut. 

Untuk mencegah kekurangan zat besi, sekurangnya 30mg zat besi disarankan ketika hamil. Maka di Shaklee, pengambilan suplemen 2 biji Shaklee Vita-lea Iron Formula sangat membantu menangani masalah anemia ketika hamil. 



Tips Pengambilan Iron Suplemen :
1) Pengambilan sumber Vitamin-C bersama dengan iron suplemen akan membantu penyerapan zat besi pada tahap optimum.
2) Elakkan mengambil sumber kalsium bersama dengan sumber zat besi, kerana kalsium akan menganggu penyerapan zat besi sepenuhnya. 
3) Sumber asid folik juga membantu mengekalkan paras hemoglobin yang normal di dalam badan. Di, Shaklee, sumber asid folik boleh didapati daripada Vita-Lea & B-Complex.

BERMINAT?

Hubungi kami di azuinn@yahoo.comatau SMS/WHATSAPP 0192971503(Azuin) . Jom like page Shaklee STORE untuk mengetahui tips KESIHATAN terkini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...