" "

Tuesday, November 5, 2013

10 Khasiat Coenzyme Q10 (Coq10) Wajib Tahu !!


Coenzyme (Coq10) merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan ditemui dalam setiap sel tubuh kita untuk berfungsi dengan baik. Namun, ia lebih banyak ditemui di dalam organ-organ yang bekerja lebih keras dan memerlukan tenaga selular yang banyak untuk organ seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas berfungsi


Coq10 dihasilkan oleh badan dan juga boleh diperolehi dalam sesetengah makanan seperti daging dan ikan. Pengambilan dietari harian membantu memelihara paras Coq10 dalam tubuh, namun jumlah Coq10 yang diambil daripada makanan selalunya kurang daripada 10mg sehari. Malah, semakin kita meningkat umur, keupayaan badan untuk menghasilkan Coq10 yang berkualiti akan menjadi semakin berkurangan.

10 Khasiat Coenzyme Q10 (Coq10) yang anda wajib tahu !

Suplemen ini sejak dahulu lagi terkenal dalam memberikan kesan positif terhadap beberapa penyakit berikut:

(1) Sakit Jantung
(2) Tekanan Darah Tinggi
(3) Asma
(4) Migrain 
(5) Parkinson
(6) Alzheimer
(7) Kanser

Coq10 turut dipercayai boleh membantu dalam menghalang penuaan, serta mengelakkan kehilangan memori. Malah, Coq10 digunakan oleh jutaan penduduk di Jepun untuk rawatan penyakit yang berkaitan dengan kardiovaskular. 

BERMINAT?

Hubungi kami di azuinn@yahoo.comatau SMS/WHATSAPP 0192971503(Azuin) . Jom like page Shaklee STORE untuk mengetahui tips KESIHATAN terkini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...