" "

Wednesday, April 9, 2014

Senggugut??


Senggugut ialah keadaan di mana seorang wanita merasai kesakitan selama sehari atau beberapa minit akibat serangan haid. Ia merujuk kepada kesakitan yang dialami semasa permulaan period. Ia mungkin lebih teruk semasa 2 hari pertama. 

Jika anda sering mengalami senggugut setiap kali datang period, saya cadangkan anda mencuba set PMS ini :


(1) GLA Complex

Pati biji borage, iaitu biji tumbuhan yang merupakan sumber terkaya bagi GLA semulajadi. Wanita yang menhidapi senggugut tidak dapat menukarkan asid linolenik dengan baik untuk menjadi GLA. Oleh itu, pengambilan GLA tambahan dapat meringankan simptom senggugut. Ianya juga dapat mengurangkan kesensitifan payudara dan mengawal keinginan makanan manis-manis.

(2) Ostematrix

Wanita yang mengambil kalsium yang mencukupi dapat mengurangkan masalah senggugut. Sebelum haid bermula, paras bekalan kalsium akan menurun menyebabkan emosi tidak stabil . Oleh itu, pengambilan kalsium tambahan dapat mengawal turun naik perasaan. Selain itu, wanita yang menghidap senggugut juga kurang magnesium. 

(3) B-Complex
  • Vitamin B5 (asid panthotenic), B6 dan B12 terbukti menghasilkan kesan yang terbaik ke atas senggugut
  • Vitamin B5 membantu mengurangkan rasa tertekan 
  • Vitamin B6 membantu mengurangkan penyimpanan air, menambahkan aliran oksigen kepada organ wanita, membantu menstabilkan paras estrogen ke tahap normal 

Apa kata mereka yang dah mencuba?




Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Kepong & Bandar Sri Damansara . Penghantaran Produk Shaklee menggunakan khidmat kurier ke seluruh Malaysia. Hubungungi kami,SMS/WHATSAPP 0192971503 (AZUIN) . Jom like Vitamin Sihat & Cantik untuk mengetahui tips kesihatan terkini.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...