" "

Monday, May 20, 2013

ATASI RAMBUT GUGUR SELEPAS BERSALIN BY SHAKLEE

Ramai ibu yang mengadu rambut mereka gugur teruk selepas melahirkan anak terutama 2-3 bulan selepas bersalin. Lantai bilik penuh dengan rambut yang gugur. Tiap kali menyikat rambut pasti segumpal rambut gugur penuh di tangan. 


Kata orang tua, bayi dah mula menyemburkan air liur, sebab itulah rambut si ibu mudah gugur lepas bersalin. Lebih banyak air liur yang bayi sembur, lebih banyak rambut si ibu yang bakal gugur. 


Fakta Saintifik

  • Wanita mempunyai anggaran 100 ribu helai rambut di kepala, Secara purata, anggaran 100 helai rambut gugur setiap hari.
  • Pertambahan hormon estrogen semasa hamil menyebabkan rambut tumbuh lebih banyak. Hanya sedikit sahaja rambut berada dalam keadaan rehat, hanya sedikit sahaja rambut yang gugur setiap hari. 
  • Selepas bersalin, tahap estrogen menurun, (kembali pada paras normal ) dan semakin banyak folikel rambut masuk peringkat berehat. Oleh itu, lebih banyak rambut yang akan gugur. 

Cara Kurangkan Masalah Keguguran Rambut 

Anda boleh mengamalkan Zink Complex dari Shaklee



TESTIMONI CUSTOMER YG DAH MENCUBA




Pertanyaan?

Hubungi kami di azuinn@yahoo.com, atau CALL/SMS/WHATSAPP 0192971503(Azuin) untuk maklumat lanjut. Jom like page CANTIK STALL untuk mengetahui tips KESIHATAN terkini. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...