""

Sunday, October 31, 2010

13 SEBAB ANDA MESTI MENOLAK DIA SELEPAS 1ST DATE






1. Dia asyik merenung dada dan punggung anda lebih daripada 10 kali setiap 10 minit.


2. Daripada ceritanya kepada anda, jelas dia kaki joli dan kaki makan angin. Sudahlah begitu, daripada banyak tempat pelancongan dan percutian di dunia, katanya, dia paling suka ke Thailand dan bila dia beritahu yang dia pernah hadapi masalah ketika menjalani ujian darah, anda patut pertimbangkan masak-masak mana tahu dia HIV positif.

3. Dia (lelaki) lebih pendek daripada anda. Masalahnya, dia betul-betul pendek dan cuma setinggi celah ketiak anda, dan anda menyedarinya bila semua orang tersenyum-senyum memandang anda berjalan disampingnya.

4. Bila dia beritahu anda, isterinya yang tidak pernah memahaminya, yang tidak pernah menjaga kebajikannya, dan tidak pernah menghargainya sebagai suami, ruparupanya si isteri sedang sarat mengandung-anak kesembilan.

5. Bila anda perasan biji matanya macam hendak terjojol keluar bila melihat semua wanita cantik@manis@seksi melepasi meja makan anda berdua.

6. Tangannya miang-miang mahu pegang tangan dan pinggang anda walaupun baru satu jam anda berkenalan dengannya.

7. Bila dia beritahu yang dia sebenarnya, bukannya ada hati dan hendak sangat bertemujanji dengan anda, tetapi buat juga, kerana kasihan, anda yang beria-ria sangat mahu menemuinya.

8. Kawan-kawan anda yang mengenalinya memberitahu, dia menghidapi penyakit kelamin yang kronik.

9. Dia langsung tidak bagi peluang anda bercerita tentang diri anda ataupun tentang famili anda, kerana dia rasa cerita tentang familinya lebih menarik dan lebih penting.

10. Bila anda pesan Coke dan dia memesan Carlsberg.

11. Bila dia cakap gedegang-gedegung macam tin kosong konon bapanya ada bisnes minyak dan datuknya orang paling kaya di Sarawak, tapi bil makan sampai, dai buat tak tahu.Anda juga yang terkorek-korek cari duit dalam tas tangan.

12. Dia beritahu yang hatinya sangat-sangat terluka, dan dia masih lagi bersedih kerana putus cinta dengan gadis yang sedang hamilkan anak luar nikahnya.

13. Dia kata yang dia impikan seorang isteri yang taat setia dan rela menjadi surirumah sepenuh masa.Tetapi daripada apa yang anda faham dia sebenarnya kata dia sedang mencari tukang masak, tukang cuci, tukang kemas, tukang gosok, tukang picit, tukang sental, pendek kata semuanya tukangla dan katanya lagi-dia juga sedang cari kilang buat anak.

9 comments:

Nobita Sensei said...

1st date pun jangan kalo jenis macam ni.

Siti Mashitah Saidin said...

peh!~ semua nih da kronik kot~
:P

hidayah said...

paling xsuke lelaki yg mcm no. 4 dlm list...:P

Mardhiah said...

1st date, 1st impression

CeeKeen said...

kalo dah yg no.2 tu wajib kene blah lah jwabnyer...hehehe..

Cik Su said...

wah...memang kena rejek nie

si biskut said...

nie macam analisis pengalaman sendiri jer...hehe

farhah adeli said...

kelakar pon ada. mmg patut kena reject.

RAFHAN ~peace~ said...

knape NO. 3 tu mcm terkena kat aku jer?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...