""

Friday, October 1, 2010

LAWAK LAGI.....


1
> Suatu hari sedang Ali minum teh di gerai Mamak yang biasa
dikunjunginya,
> tiba-tiba Mamak gerai tersebut bersorak gembira dan terus datang
> kepadanya.
>
> Ali: Apa yang suka sangat Mamak ni?
> Mamak : Saya bini juga surat India mari.
> Ali : Apa dia cakap? Tentu good news....
> Mamak: Dalam dia punya surat ada cakap sudah beranak. New baby!Ayo....
> saya banyak suka hati la. Saya belanja awak free minum jugak!
> Ali : Tahniah! Mamak. Ini kena balik India cepat ni?
> Mamak : Ya la, saya sudah tiga tahun tarak balik.
> Ali : ?????????????


2
Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua
tiga ekor.
Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.
Tapi manusia
ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan
telor aku,
macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak
bunuh diri pun ada.
Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang
pun tak pernah
panggil aku MAK!
Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)



3
Pada satu petang, si ibu membawa anaknye berusia 4 thn bersiar2
menaiki
kete. Dlm perjalanan si ibu membunyikan hon.
Anak : Naper ibu bunyikan hon & saper org tu?
Ibu : Tu sedara kiter, kenalah hormat.

Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn seekor lembu
yg nak
melintas lalu si ibu membunyikan hon.
Anak : Itupun sedara kiter jugak ke?

               
4




Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan
mereka.
Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu
awak mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak
pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk......


5
"Mama.. hari ini saya dapat markah 100% di Sekolah," kata Yani kpd mamanya.

"Iya ke??.. macam ni lah anak Mama yang pintar.. Pelajaran apa yang kamu dapat markah 100%?" Tanya ibunya.

"Matematik 30%, Bahasa Melayu 50%, dan Sejarah 20%."


               



2 comments:

si biskut said...

aku suka bab lawak mamak dgn ali.wah nmpknya mamak dah dpt 'madu' india mari..ape bego sgt lar..

FareedSairi said...

hahaha. ku spontan gelak baca part mak ngan anak yg hon lembu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...